سپتیک تانک

سپتیک تانک - سپتیک تانک پلی اتیلن - سپتیک تانک فاضلاب - قیمت سپتیک تانک

سپتیک تانک

سپتیک تانک - سپتیک تانک پلی اتیلن - سپتیک تانک فاضلاب - قیمت سپتیک تانک

سپتیک تانک - سپتیک تانک پلی اتیلن - سپتیک تانک فاضلاب - قیمت سپتیک تانک

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

سپتیک تانک

سپتیک تانک

مخزن مدفون و ضد آب که برای دریافت و تصفیه بخشی از فاضلاب بهداشتی خانگی خام تعیین و ساخته شده است. مواد جامد سنگین در انتهای مخزن ته نشین می شوند در حالی که چربی ها و مواد سبک تر به سمت بالا شناور می شوند. مواد جامد در مخزن باقی می مانند در حالی که فاضلاب برای تصفیه و پراکندگی بیشتر به میدان تخلیه تخلیه می شود.

حذف مواد جامد از مخازن بصورت دوره ای با پمپاژ آنها مهم است. اگر حذف نشوند ، تا زمانی که در میدان تخلیه سرریز نشوند ، تجمع آنها ادامه خواهد یافت. این در نهایت منجر به وصل شدن میدان تخلیه و خرابی میدان تخلیه می شود. اولین نشانه های خرابی ممکن است وسایل تخلیه کند باشد. با این حال ، سیستم ممکن است با تخلیه فاضلاب به زمین یا پشتیبان گیری در خانه خراب شود. مخازن به طور کلی باید هر 3-5 سال پمپ شوند.

فاضلاب خارج شده از مخزن سپتیک "پساب" نامیده می شود. در حالی که در مخزن سپتیک تحت درمان قرار گرفته است ، اما هنوز بوی نامطبوعی دارد و شامل ارگانیسم های بیماری زا ، مواد زائد آلی و سایر آلاینده ها است. این پساب باید مرحله بعدی تصفیه (میدان تخلیه) را طی کند وگرنه می تواند منجر به مشکلات زیست محیطی و بهداشت عمومی قابل توجهی شود.

 

سیستم متعارف سپتیک تانک

سیستم تصفیه فاضلاب غیر متمرکز متشکل از مخزن سپتیک و سیستم نفوذ فاضلاب ترانشه یا بستر زیرزمینی (میدان تخلیه). یک سیستم سپتیک معمولی معمولاً در یک خانه تک خانواده یا مشاغل کوچک نصب می شود.

میدان تخلیه شن/سنگ طرحی است که دهه ها وجود داشته است. این نام به ساخت میدان تخلیه اشاره دارد. با این طرح ، فاضلاب از مخزن سپتیک به سنگر عمیق زیرزمینی از سنگ یا شن منتقل می شود. سپس یک ژئوپارچه یا مواد مشابه در بالای سنگر قرار می دهند تا ماسه ، خاک و سایر آلودگی ها وارد سنگ تمیز نشوند.

فاضلاب از طریق سنگ صاف می شود و پس از رسیدن به خاک زیر سنگر شن/سنگ ، توسط میکروب ها بیشتر تصفیه می شود.

سیستم سنگریزه/سنگ نسبتاً بزرگ است و ممکن است برای همه مکانها یا شرایط مسکونی مناسب نباشد.

 

تخلیه سپتیک تانک

زباله هایی که در اثر هضم بی هوازی تجزیه نمی شوند ، باید سرانجام از مخزن سپتیک خارج شوند. در غیر این صورت مخزن سپتیک پر شده و فاضلاب حاوی مواد تجزیه نشده مستقیماً به قسمت زهکشی تخلیه می شود. این نه تنها برای محیط زیست مضر است ، بلکه در صورت سرریز شدن لجن از مخزن سپتیک به داخل قسمت شستشو ، ممکن است لوله های میدان شسته را مسدود کند یا تخلخل خاک را کاهش دهد و این امر نیاز به تعمیرات گران قیمت دارد.

هنگامی که مخزن سپتیک تخلیه می شود ، لجن جمع شده (سپتیک ، همچنین به نام لجن مدفوع [8]) توسط کامیون خلا از مخزن خارج می شود. اینکه هر چند وقت یکبار باید مخزن سپتیک تخلیه شود ، به حجم مخزن نسبت به ورودی مواد جامد ، مقدار جامدات هضم ناپذیر و دمای محیط بستگی دارد (زیرا هضم بی هوازی در دماهای بالاتر با کارایی بیشتری اتفاق می افتد) و همچنین میزان استفاده از آن بستگی دارد.

سیستم مجلسی سپتیک تانک

میدان های زهکشی بدون ماسه بیش از 30 سال است که در بسیاری از ایالت ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و تبدیل به یک فناوری معمولی شده است که جایگزین سیستم های شن می شود. آنها اشکال مختلفی دارند ، از جمله اتاقک های ته باز ، لوله های پارچه ای و مواد مصنوعی مانند محیط پلی استایرن منبسط شده. سیستم های بدون ماسه را می توان با مواد بازیافتی تولید کرد و صرفه جویی قابل توجهی در ردپای کربن ایجاد کرد.

نمونه ای از سیستم های بدون شن ، سیستم محفظه ای است. سیستم محفظه ای به عنوان یک طرح جایگزین برای سیستم سنگریزه/سنگ عمل می کند. مزیت اصلی سیستم محفظه ای افزایش سهولت تحویل و ساخت است. آنها همچنین برای مناطقی با سطوح آبهای زیرزمینی بالا مناسب هستند ، جایی که میزان نفوذ به سیستم سپتیک متغیر است (به عنوان مثال ، در خانه تعطیلات یا مسافرخانه فصلی) ، در منطقه ای که شن کم است ، یا در مناطقی که سایر فناوری ها مانند آنها وجود دارد. به عنوان اتاق های پلاستیکی به راحتی در دسترس هستند.

این نوع سیستم شامل مجموعه ای از اتاقک های متصل به هم است. ناحیه اطراف و بالای اتاقها مملو از خاک است. لوله ها فاضلاب را از مخزن سپتیک به محفظه منتقل می کنند. در محفظه ها ، فاضلاب با خاک تماس پیدا می کند. میکروب های روی یا نزدیک خاک ، پساب را تصفیه می کنند.

 

سیستم توزیع قطره ای سپتیک تانک

سیستم توزیع قطره ای نوعی پراکندگی پساب است که می تواند در بسیاری از انواع زهکشی ها مورد استفاده قرار گیرد. مزیت اصلی سیستم توزیع قطره این است که به تپه بزرگی از خاک نیاز نیست زیرا قطره های قطره ای در 6 تا 12 اینچ بالای خاک وارد می شوند. نقطه ضعف سیستم توزیع قطره این است که پس از سپتیک تانک به مخزن دوز زیادی نیاز دارد تا بتواند دوز به موقع فاضلاب را به منطقه جذب قطره منتقل کند. اجزای اضافی مانند نیروی الکتریکی برای این سیستم ضروری است که نیاز به هزینه اضافی و افزایش نگهداری دارد.

 

واحد درمان ایروبیک سپتیک تانک

واحدهای تصفیه هوازی (ATU) از بسیاری از فرایندهای مشابه کارخانه فاضلاب شهری استفاده می کنند ، اما در مقیاس کوچکتر. یک سیستم هوازی اکسیژن را به مخزن درمان تزریق می کند. اکسیژن اضافی فعالیت باکتریایی طبیعی را در سیستم افزایش می دهد و سپس درمان اضافی برای مواد مغذی در پساب را فراهم می کند. برخی از سیستم های هوازی همچنین ممکن است دارای یک مخزن پیش تصفیه و یک مخزن تصفیه نهایی شامل ضد عفونی برای کاهش بیشتر سطح بیماری زا باشند.

مزایای این سیستم این است که می توان از آن در خانه هایی با قطعات کوچکتر ، شرایط خاک نامناسب ، در مناطقی که سطح آب بیش از حد بالا است استفاده کرد ، یا برای خانه های نزدیک به یک سطح آب سطحی حساس به آلودگی با مواد مغذی موجود در پساب فاضلاب. تعمیر و نگهداری منظم در طول عمر باید برای ATU ها انجام شود.

 

سیستم تپه ای سپتیک تانک

سیستمهای تپه ای در مناطقی با عمق کم خاک ، آبهای زیرزمینی زیاد یا بستر کم عمق یک گزینه هستند. تپه ماسه ای ساخته شده شامل یک ترانشه میدان تخلیه است. فاضلاب از مخزن سپتیک به محفظه پمپ سرازیر می شود و در دوزهای تجویز شده به تپه پمپ می شود. تصفیه پساب هنگام تخلیه به ترانشه و فیلتر شدن از طریق ماسه صورت می گیرد و سپس در خاک بومی پراکنده می شود.

در حالی که سیستم های تپه ای می توانند راه حل مناسبی برای شرایط خاص خاک باشند ، اما به مقدار قابل توجهی فضا و نگهداری دوره ای نیاز دارند.

 

شرایط سرویس دهی استاندارد سپتیک تانک

اگر پیمانکار ما نیاز به حمل تانکر به ملک شما دارد ، دسترسی باید حداقل 3.5 متر در طول مسیر و بدون مانع و شیب بیش از 1:15 شیب نداشته باشد.

خودروی پیمانکاران ما به منطقه ای مناسب برای آب و هوا نیاز دارد که بتواند وزن یک تانکر 18 تن را در 30 متری تانک تحمل کند.

منطقه آب و هوایی نباید بیش از 1.2 متر از سطح پوشش سپتیک تانک باشد.

قبل از تخلیه مخزن ، ما نیاز به دسترسی بدون مانع بین سپتیک تانک و منطقه آب و هوایی کامل داریم که نفتکش در آن پارک می کند.

ما به شرایط کاری ایمن در اطراف مخزن نیاز داریم. سپتیک تانک فقط باید فاضلاب خانگی را دریافت کند. جلد/کاورها باید بتوانند توسط یک نفر با خیال راحت برداشته شوند.

مخزن باید بتواند بدون ورود به زمین افراد دیگر خالی شود (در غیر اینصورت به رضایت کتبی نیاز است.

اگر مخزن سپتیک تانک دارای منبع تغذیه الکتریکی است ، باید قبل از خالی شدن از منزل ، برق را جدا کنید.

اگر شرایط خدمات ما برآورده نشود ، NI Water این حق را برای خود محفوظ می دارد که از حذف یک سپتیک ، آب انبار یا تصفیه خانه خودداری کند. اگر نمی توانید شرایط ما را برآورده کنید یا در هر شک و تردیدی هستید ، ممکن است بتوانیم با استفاده از تجهیزات مختلف/ اضافی خدماتی را به شما ارائه دهیم. اگر درپوش ها به آسانی در دسترس نباشند ، عاری از هر گونه آسیب ظاهری باشند یا در موقعیتی قفل شده یا قفل شوند ، ما هیچ مسئولیتی در قبال خسارت ایجاد شده نخواهیم داشت ، مگر اینکه سهل انگاری ثابت شود. نگهداری مخازن و لوله کشی به عهده صاحبخانه است. ایرلند شمالی آب مسئول رفع انسداد لوله کشی لوله نیست.

 

اهمیت pH سپتیک تانک

pH (pondus Hydrogenium)به اندازه گیری غلظت یون هیدروژن در آب اشاره دارد. ترکیب یون هیدروژن قلیائیت یا اسیدیته آب را تعیین می کند. افزایش اسیدیته منجر به کاهش pH می شود در حالی که افزایش قلیائیت نشان دهنده pH بالا است. اسیدیته و قلیائیت فاضلاب بسیار مهم است زیرا پیامدهای وسیعی بر تصفیه فاضلاب و در نهایت بر محیط زیست دارد. به طور متوسط ​​، pH فاضلاب خانگی در محدوده 6.5-8.0 است. اما برای رشد باکتری ها در سپتیک تانک ، pH بین 6.5-7.5 مورد نیاز است. بنابراین حفظ فاضلاب در مخزن سپتیک در این محدوده از pH بسیار ضروری است تا میکروارگانیسم ها زنده و سالم بمانند. هنگامی که pH سپتیک تانک از محدوده توصیه شده بیشتر شود ، فعالیت میکروبی مهار می شود. در pH بالای 9 ، قارچ ها از نظر رقابت برای غذا بر باکتری ها ترجیح داده می شوند ، بنابراین حتی باکتری هایی که از pH بالا جان سالم به در می برند ، همچنان در محیط نامطلوب خواهند بود.

 

اصول سیستم سپتیک تانک برای خانه ها:

سیستم سپتیک طراحی ساده ای دارد. این یک ظرف ضد آب زیرزمینی (عمدتا مستطیل یا گرد) است که از فایبرگلاس ، پلاستیک یا بتن ساخته شده است. مخزن با دو لوله (برای ورودی و خروجی) متصل می شود. لوله ورودی پسماندهای آب موجود در مخزن سپتیک را به اندازه کافی جمع می کند تا مواد زائد جامد و مایع از یکدیگر جدا شوند. لوله خروجی نیز میدان تخلیه نامیده می شود ، فاضلاب پیش فرآوری شده را از مخزن سپتیک خارج کرده و به طور مساوی در خاک و منابع آب پخش می کند. پس از مدتی ، فاضلاب در 3 لایه جدا می شود. لایه فوقانی روغن و گریس است و بیش از همه مواد زائد شناور است. به این اصطلاحا میگن لایه میانی فاضلاب همراه با ذرات زباله است. لایه زیرین از ذرات سنگین تری تشکیل شده است که سنگین تر از آب هستند و لایه ای از لجن را تشکیل می دهند. در داخل باکتری مخزن موجود در فاضلاب مواد زائد جامد را تجزیه می کند. این باکتریها مواد زائد جامد را به سرعت تجزیه کرده و اجازه می دهند مایعات به راحتی جدا شده و تخلیه شوند.

 

ارزیابی درمان سپتیک تانک

هدف از ارزیابی درمان سپتیک تانک ، تعیین اینکه آیا pH در مقادیر مطلوب برای فعالیت میکروبی است یا خیر. هنگامی که سپتیک تانک را باز می کنید ، به احتمال زیاد بوی قوی از آن خارج می شود و این معمولاً به عدم تعادل pH اشاره می کند. اگر PH پایین در مخزن وجود داشته باشد ، می توانید انتظار بوی اسیدی داشته باشید که به راحتی در لباس جذب می شود و به راحتی از بین نمی رود. اگر pH بالا باشد ، بوی ساطع شده بوی مواد شیمیایی یا پاک کننده ای را می دهد که در منبع فاضلاب استفاده شده است. pH بالا را می توان با شوینده های خاص ، مواد شوینده ، محصولات شیمیایی یا قلیائیت زیاد در منبع آب ایجاد کرد. برخی از عواملی که منجر به pH بسیار پایین می شود (شرایط اسیدی) شامل قلیایی کم در منبع آب ، پاک کننده های اسیدی و حتی استفاده بیش از حد از برخی نوشیدنی ها (قهوه ، نوشابه و محصولات لبنی) است. نیتریفیکاسیون یکی دیگر از عواملی است که ممکن است PH را کاهش دهد ، به ویژه اگر بافر کافی در فاضلاب وجود نداشته باشد.

  • ۰۰/۰۶/۱۱
  • سپتیک تانک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی